Szakdolgozók Nyomtatás

A járóbeteg-szakellátás körébe tartozik a szakorvos által végzett egyszeri, illetve alkalomszerű egészségügyi ellátás, továbbá a fekvőbeteg–ellátást nem igénylő krónikus betegségek gondozása. A szakellátás egyik formája a járóbeteg-szakellátás, mely egy-egy orvosi diszciplína területén nyújtja a szakellátást, ide sorolva a gondozókat is.

Szakdolgozóink közreműködnek az egészség előmozdításában, védelmében, megtartásában, a betegségek megelőzésében, a gyógyításban és a rehabilitációban a gyógyító team tagjaiként.

A betegellátás csapatmunka. A szakorvos meghatározó szerepe mellett az ellátás eredményességének, az ellátás elfogadásának, a páciens elégedettségének elérésében jelentős része van a szakdolgozói munkának, magatartásnak,
továbbá meghatározó szerepe van az ellátás feltételeinek biztosításában, számos önálló betegellátási tevékenységet folytat, munkája mentesíti az orvost számos feladattól, időt és lehetőséget biztosítva a jobb és személyesebb orvosi munkára.

Intézményünkben a minőségbiztosítás és a minőségfejlesztés kérdése ma már nemcsak választható alternatíva, hanem az egészségügyi törvényben megfogalmazott elvárás és követelmény. A szakellátási minőségbiztosítás az egész betegellátás minőségbiztosításának lényeges eleme. Ma már a gyorsan változó, fejlődő egészségügyi rendszer megköveteli, hogy az ápoló/szakdolgozó folyamatosan kövesse, illetve feleljen meg az elvárásoknak. A minőségbiztosítás bevezetése sok feladatot tartogat szakdolgozóink részére, a várható hatások a következők: javítani fogja az intézmény megítélését a szakma, a betegek és a társadalom részéről, szabályozottá válnak a szakmai és az alaptevékenységet támogató folyamatok, az erőforrás hatékonyabb kihasználása, megfelelés a törvényi előírásoknak.

A minőség egy átfogó kifejezés, az emberi erőforrás és szervezetfejlesztési tevékenységek összességét jelenti. A minőségfejlesztés során az eddigi erősségekre, a jól bevált gyakorlatra építünk, lehetővé téve szakdolgozóinknak az új módszerek szisztematikus használatát a minőség-ellenőrzés és a minőséggel kapcsolatos problémák elemzésében. A minőségirányítás az egészségügyben nem más, mint a betegellátás minőségének rendszeres, tervszerű kritikai értékelése, melynek célja a hibák, hiányosságok feltárása, megszüntetése.

 

Varga Tünde

Intézetvezető főnövér

 

 

Álláslehetőségek

Kereső


Támogatja a Joomla!. Designed by: Free Joomla Theme, zend optimizer. Valid XHTML and CSS.